upload_pic/resize_1424255610.jpg

 

Elk kind is weer anders!

Steeds wanneer er een individueel traject afgerond is, voelt het even leeg. In een korte tijd bouw je, als coach, al snel een band op. Elk kind is anders, elk coachings traject is bijzonder...
En hoe mooi is het als je dan een mooi verhaal terug krijgt?

 

Aanleiding voor ons om met Knap Kind te werken, was de grote overgang van basisonderwijs naar V.O. voor onze dochter en voor ons. Er verandert zoveel in de mate van zelfsturing die nodig is, het plannen van schoolwerk, de stress van toetsen. Wat me aansprak in Knap Kind is dat alle factoren aan bod komen; naast plannen, ed wordt er goed gekeken naar de stressfactoren, het zelfvertrouwen en de talenten van de jongere. We hebben een heel fijn traject gedaan met Simone. Enkele sessies op afstand en 1 live met onze dochter, voor ons als ouders goed te volgen door de prachtige map die bij dit traject hoort.
 
Onze dochter weet nu wat haar talenten en leerstijlen zijn en past deze toe. Ze speelt met de materie en maakt elke week zelf een realistische planning. Ze groeit duidelijk in haar zelfstandigheid en zelfvertrouwen en haalt prachtige cijfers. Ze kan omgaan met tegenslag, haar eigen weg vinden met een toffe groep vriendinnen en geniet enorm. Wij weten beter hoe ze leert, wat dit betreft in elkaar steekt en hoe we haar kunnen steunen. En daaan dit alles heeft Knap Kind een mooie bijdrage geleverd.
 
Ik beveel dit traject aan aan iedere ouder & iedere jongere die de overstap naar het VO groot vindt en handvaten zoekt om hier concreet, snel een positieve weg in te vinden.
Het samenwerken met Simone gebeurt liefdevol en met veel respect voor de jongere als verantwoordelijke, prachtig!

Anne

 

‘Alex heeft veel baat gehad bij een aantal onderdelen van Knap Kind in de brugklas (waaronder hoofdstuk 4 Kwaliteiten). Het is ook voor mij als ouder mooi om te zien dat iets waarvan wij dachten dat hij dat wel wist, als totale verrassing kwam en dat Alex deed groeien, ik denk dat hij hier veel aan heeft in de toekomst. Ook wat te doen als het niet goed gaat, gaat hem helpen.
 

Ik denk ook dat als dit klassikaal wordt gedaan, de hele klas en ook de kinderen afzonderlijk hier baat bij hebben. Denk aan de kinderen die negatief naar voren komen maar waarvan de hele klas er gezamenlijk achter komt dat er iets anders speelt. Hoe mooi is dat dat je er meteen begrip mee creëert. Het geeft ook mij als ouder veel inzicht in mijn kind en hoe hij het beste kan studeren, ik kan me voorstellen dat dit ook voor de leerkrachten een mooi inzicht geeft. En dat door dit inzicht de lessen met meer begrip in meer harmonie kunnen verlopen.
Ik weet dat je dit al op vele scholen doet, ik hoop dat er nog vele volgen. De begeleiding bij ‘Knap Kind in de brugklas’ is uitstekend…. deze geef ik een 10!’

Moeder van Alex